6 Mayıs 2020 Çarşamba

Ask 101 Dizi Yorumu


Öğretmenlerinin bir basketbol koçuna âşık olmasını sağlamaya çalışan dört isyankâr ve bir örnek öğrenci, birlikte arkadaşlığı, aşkı ve kendileri olma cesaretini öğrenir.(alıntı)


Herkese merhabaa, bugün bazılarının beğendiği bazılarınınsa "ergen dizisi" olarak nitelendirdiği dizi, Aşk 101 yorumu ile geldim. Valla ben diziyi çok beğendim. Tam olarak çerezlik dizi dediğimiz; yormadan ilerleyen, akıcı, sıkmayan bir gençlik dizisi. Ülkemizde her şeyi ergenlere ithaf eden bir grup kesim var ki ,bence çok boşlar, her türlü aptal şeyi izleyip; gençlik dizisi/filmi türündeki her şeyi aşağılarlar. Çok kasmadan ve çok bir şey beklemeden kafa dağıtmak için izlenebilecek bir dizi, bu kadar eleştirilmesine anlam veremedim açıkçası. Karakterler, olaylar, ilişkiler çok tatlı geldi bana. İşlenilen dram da duygusal ve yerindeydi bence.


Konusu; dört tane disiplinlik öğrencinin okuldan atılmamasını sağlayan Burcu Hoca'nın Trabzon'a tayini çıkıyor. Bu dört öğrenci de okuldan atılmamak için Burcu Hoca'nın İstanbul'da kalmasını sağlamak istiyorlar. Bunun da eş durumuyla kalmaktan geçtiğini düşünüp Burcu Hoca'yı okuldaki bir diğer hocaları olan Kemal Hoca'ya aşık etmeye çalışıyorlar. Bunun için okulun öğrenci temsilcisi Işık'ı da aralarına alıp planlar kuruyorlar bu sayede arkadaşlıkları ilerliyor. 

Biraz karakterlerden bahsedecek olursam:


Osman: Bahisçi, çok zeki ve yönetici ruhlu, sürekli fındık yiyen(:P), ailesi diğer ailelere göre çok anlayışlı olan, bayağı da sevilen bir karakter. Dizi yayınlanmadan önce gay rolünde olduğu dedikoduları sayesinde dizi adını daha çok duyurdu. Ben de sevdim Osman'ı.


Sinan: Dizide kalbimi buruklaştıran karakter. Yaşadığı hayat beni çok etkiledi ve üzdü. Mert Yazıcıoğlu'nun oyunculuğunu ilk kez bu dizide gördüm ve gerçekten çok beğendim. Mimikleriyle olsun, bakışlarıyla olsun tüm duyguyu bize geçirdiğini düşünüyorum. Sinan sanırım en sevilen karakter oldu, ben de çok sevdim. Hele o ailesini çağırdıkları için hastaneden gittiği bir sahne vardı ki cidden çok etkilendim. Felsefik ve insan sarrafı bir karakter, bu yüzden ağzından çıkan her şeyi not almak istedim.


Işık: Dizideki en saf ve kötülükten uzak karakteri. Başarılı bir öğrenci ve disiplinli baskıcı bir aileye sahip. Tatlı bir karakter. Tozpembe bir insan. Sinan'a aşık...


Kenan: Şiddete eğilimli, vurdulu kırdılı bir liseli. Ama içinde hassas ve duygusal biri. Babası çok tanınmış bir adam ve onun ismi üzerinden yürümek istemiyor. Tutkulu ve bağlı. Ben Kenan sahnelerinde güldüm çünkü cidden ufacık bir şeyden kavga çıkarmaya meyilli halleri komikti.


Eda: Fazlaca uçarı, delidolu biri. Güzelliği ile dikkat çeken ve kendinin farkında olan biri. Asi ruhunun altında gizlediği bir korkaklık var. Ama son bölümlere doğru dışarıya yansıttığı karakteri gibi tam bir cesur yürek oluyor. Ben Eda'yı sevdim. En çok da o başına buyrukluğu sevdim galiba. 


 Burcu Hoca ve Kemal Hoca: Burcu Hoca'yı gerçekten çok sevdim. Verilmek istenen profil ve mesaj çok iyidi bence. Nişanlısı ve Kemal Hoca arasındaki sahne geçişleriyle ayrım çok iyi yansıtıldı zaten. Güçlü, güzel, cesur ve adaletli bir kadın karakter. Kemal Hoca da gamsız gibi görünüp içinde fazlaca düşünceli ve iyi bir karakter. Özellikle Sinan'a karşı tutumu beni etkiledi. İkisini gerçekten sevdim ve sahnelerini de severek izledim.


Dediğim gibi ben diziyi çok beğendim. Bu karantina günlerinde kafa dağıtıcı, eğlenceli, hemen izlenebilen bir dizi arıyorsanız Aşk 101'i tavsiye ederim. 
Heeerkese iyi izlemeleer :))))
***Ayrıca dizinin soundtracki çok çok çok iyidi. Spotify arama yerine aşk 101 yazarak dinleyebilirsiniz.


Sezon Sayısı: Şuanlık 1
Dil: Türkçe
Tür: Gençlik, Komedi-Drama
Kanal: Netflix
Puanım: 5




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...