27 Nisan 2014 Pazar

AŞK ŞİMDİ ♥ ( Now Is Good ) Film Yorumu





 Ben Ölmeden Önce kitabının filmi...
ve sanırım aşırı derecede güzel bir film :') En kısa zamanda izlemeniz dileğimle... Kitabı da güzeldi bu aradaa :)










26 Nisan 2014 Cumartesi

Kitap Yorumu : Açlık Oyunları - Suzanne Collins


Arka Kapak : 'Bu kitaba o kadar bağımlı kaldım ki, yemeğe çıktığımda bile kitabı yanımda taşıdım ve masanın altında okumaya devam ettim. Hikayesi beni birçok gece uykusuz bıraktı çünkü bitirdiğimde bile, yatakta bu kitabı düşünmeye devam ettim. Açlık Oyunları kesinlikle büyüleyici.'
—Stephenie Meyer

'Elimden bir türlü bırakamadım… Bağımlısı oldum.'
—Stephen King

KAZANMAK ÜN VE TALİH, KAYBETMEK İSE KESİN ÖLÜM ANLAMINA GELİR. BU OYUNUN GALİBİNİN KARNI DOYACAK KAYBEDEN İSE ÖLÜMLE TANIŞACAK… AÇLIK OYUNLARI BAŞLASIN..

İddia ediyoruz Açlık Oyunları'nın bağımlısı olacaksınız ve bir sonraki kitabı sabırsızlıkla bekleyeceksiniz…



Kitap Yorumu : Ben Ölmeden Önce - Jenny Downham


♥ Arka Kapak : Bu gerçekten olacak. Olacağını söylemişlerdi; ama bu, herhangi birinin düşündüğünden daha hızlı olacak.

Herkes ölmek zorunda. Bunu hepimiz biliyoruz. Geriye kalmış birkaç aylık ömrüyle, on altı yaşındaki Tessa bunu birçok insandan daha iyi biliyor.

Bu yüzden bir liste yaptı. Ölmeden önce yapmak istediği on şey... Listenin birinci maddesi aşk ve cinsellik. Üstelik Tessa'nın kaybedecek vakti yok.

Bu sıra dışı roman, Ölmenin nasıl bir şey olduğunu anlatarak yaşamın güzelliklerini gözler önüne seriyor.



20 Nisan 2014 Pazar

Kitap Yorumu & İnceleme : Senden Önce Ben - Jojo Moyes


♥ Arka Kapak : Birbirlerine aşktan başka verecek hiçbir şeyleri yoktu...
Yaşamın ince detayları Lou'dan sorulur. Otobüs durağıyla ev arasında kaç adım var? Çalıştığı kafeye gelip gidenler nasıl bir hayat yaşıyor? Parlak yeşil elbisenin altına ne renk külotlu çorap giyilir? Onda bu soruların hepsinin cevabı var. Kolayca mutlu olabildiği küçücük dünyasında bilmediği tek şey hayatın çok daha karmaşık soru ve cevaplarla dolu olduğu...

Geçirdiği motosiklet kazasıyla hayatı altüst olan Will uzun süredir karmaşık sorularla meşgul. Bu hayatta diğer insanları mutlu eden küçük şeyler ona biraz olsun keyif vermiyor. Çevresindeki tüm renkler birden griye dönmüş ve böyle bir umutsuzluk içindeyken yapabileceği tek şeyin hayatını sonlandırmak olduğunu düşünüyor.

Peki, asık suratlı, aksi ve geçimsiz Will, Lou'nun rengârenk yaşamıyla karşılaşırsa neler olur?

Mucizelere inanmıyorsanız durup bir kez daha düşünün...

18 Nisan 2014 Cuma

Kitap Yorumu + İnceleme + Tanıtım : Kayıp Gül - Serdar Özkan



♥ Arka Kapak : Kanada'dan Japonya'ya, Brezilya'dan Endonezya'ya yüzbinlerce okurun gönlünde taht kuran KAYIP GÜL genç Türk romancı Serdar Özkan'ın ilk romanı.
♥ Tüm zamanların en çok okunan ve sevilen kitaplarından St. Exupéry'nin Küçük Prens'i, Richard Bach'ın Martı'sı ve Paulo Coelho'nun Simyacı'sına denk tutulan Kayıp Gül, bugüne kadar 29 dile çevrildi, birçok ülkede haftalarca bestseller listelerinde yeraldı.
Kayıp Gül'ün kahramanı Diana'nın peşine takılan okur, başta Türk kültürüne olmak üzere, Yunan mitolojisinden Yunus Emre'ye; William Blake'ten Sokrates'e; doğu mistisizminden Küçük Prens'e; Meryem Ana'dan Nasrettin Hoca'ya; modern yaşantıdan metafiziğe; gerçek dünyadan güllerin ve düşlerin dünyasına gizemli bir yolculuğa çıkıyor.






17 Nisan 2014 Perşembe

Kitap Yorumu : Piraye - Canan Tan


♥ Arka Kapak : Okudukça, dizelerin anısına dalıp kendimden geçtikçe, tehlikeli bir biçimde özdeşleşiyordum Piraye'yle.
Tiyatro sahnemde, bundan sonraki rolüm belliydi artık. Nâzım Hikmet'in Piraye'si rolünü oynamak...
Peki bana eşlik edecek oyuncu kim olacaktı?
Bunu düşünmek bile anlamsızdı; karşımda Sazım vardı ya...
Şiir Yüzlü Piraye... kendi yazdığı senaryolarda yaşıyor.
... Kim olursa olsun; evleneceğim insan, benim varlığımı yok sayarak bir başkasıyla beraberlik yaşayacak ve ben buna seryirci kalacağım ha...
Yazgıymış! İnanmıyorum yazgıya falan... Onu yaratan da, şekillendiren de bizleriz. Benim yazgım kendi çizeceğim yoldur! O yolda beraber yürümeyi kabullendiğim insanı da kimseyle paylaşamam ben...
Yazgıya bile kafa tutacak kadar yürekli... Özgürlüğe âşık!
Ancak, başkaları tarafından yerinden oynatılan kilometre taşlarının, gene başkalarınca gelişigüzel dizilmesiyle önüne serilen yolda yürümeye mecbur bırakılınca... İşler değişiyor.
... Hiç hayıflanma, o şiirsellikten uzak düştün diye. Gözlerini aç ve o günlerde göremediğin gerçeği gör artık...
Nâzım da o sevda yüklü dizelerini eliyle bir kenara itip, daha sıcak bulduğu kollara koşmamış mıydı?
Haşim'in yaptığı, onunkinden çok mu farklı?
... Kendince tanrılaştırdığın, tapınmaktan gurur duyduğun putların, gerçekte basit birer taş parçası olduğunu ne zaman kavrayacaksın?
Ama. gönlün gerilerde bir noktaya takılı kaldıysa eğer, sevinebileceğin bir gerçeklik duruyor orada.
İşte şimdi, Nâzım'm kızıl saçlı Piraye 'siyle tam olarak özdeşleştin.
Kutlu olsun.
Fırtına gibi bir yaşam öyküsünün başoyuncusu oluveriyor Piraye...

12 Nisan 2014 Cumartesi

Kitap Yorumu : Şeytan Severse - Cenk Enes Özer


Arka Kapak : Tutku... Bu Azazil'in, sevgilisine olan hislerini izah ederken kullandığı ifadeydi. Ona göre tutku, aşktan çok daha öteydi. Tabi henüz bilmediği bir şey vardı : Eğer aşk bir bal ise tutku, bozulmuş balın zehre dönmesinden ibaretti... Zaten << Aşkın Şarabı >> dedikleri şey de zehrin ta kendisi değil miydi?

11 Nisan 2014 Cuma

Direk Seri Yorumu : Seçilmiş - Marilyn Kaye


♥ Hayatımın ilk fantastik serisi de bu olsa gereek! Sınıf arkadaşlarımın ellerinde bu kitapları harıl harıl okuduklarını görüp de heveslenerek başlamıştım seriye. Severek de okumuştum. Sıkıcı değil fakat mükemmel de değil. Biraz 12-13 yaşlarına hitap ediyor bana kalırsa. Hani şuan olsa ayrıca okumak için almazdım fakat yine de ayrı bi heyecanı var :D. Hâlâ ruhum çok büyümediği için yine okusam aşırı sıkılmam. Cümle yapısıyla, anlatım yapısıyla ve konu bakımından biraz küçük yaşlara hitap ediyor dediğim gibi. Ayrıca kitap kapakları içeriğiyle çok uyumsuz :D (bkn :  çirkin ve asosyal olan görünmezlik yeteneğine sahip traceyin kitap kapağında Avril Lavigne var asdfg ) bundan dolayı  15-16 yaşlarındaysanız gidin alın demem. Fakat yine de çok sıkıcı değil :)

8 Nisan 2014 Salı

Kitap Yorumu : İkiz Bedenler - Tess Gerritsen


  Arka Kapak
  Dr. Maura Isles, deyim yerindeyse hayatının en tehlikeli olayına tanık olmak üzeredir. Yüzleşeceği seri katil beraberinde çok gizli sırları açığa çıkartacak. Cerrah ve Günahkar adlı romanların devamı olan bu muhteşem gerilim romanında Jane Rizzoli serisinin yeni hikayesine tanık olacağız.

  Dr. Maura Isles, geçimini kadavraları incelemekle sağlamaktadır.Metropolitan Cityde patoloji uzmanı olarak çalışan Isles, normal bir insanın hayatında göremeyeceğinden çok daha fazla ceset görmüştür-bunların çoğu hunharca katledilmiş insanların cesetleridir.Fakat daha önce hiç kanının çekildiği, dona kaldığı, tansiyonunun düştüğü bir vakayla karşılaşmamış olan Maura'nın karşısındaki cesedin duruşu bile onu korkutmaya yetmiştir. Çünkü daha önce önünde uzanan cesetlerden hiç biri onun cesedi olmamıştır.

  Her şey ortadadır. Gözleri önünde yatan cesetten daha gerçek bir delil yoktur. Jane Rizzoli'de cesedin Maura'nın evinin önünde ölü bulunduğunu söyler. Cesetteki tüm uzuvlar Maura'nın  vücudundakilerle neredeyse örtüşmektedir. Daha da korkunç olanı, Maura'nın ve cesedin doğum tarihi ve kan grubu tıpatıp aynı dır. Şoktaki Maura için son seçenek , DNA testi olacaktır fakat testin sonucu daha da şok edicidir: Ceset Maura'nın ikiz kardeşidir. Şimdiden karanlık, tehlikeli ve rahatsız edici bir cinayet davasına dönen arkasında birçok karanlık sırrı barındırmaktadır.

  Cevapların peşine düşen Maura, bir sahil ilçesi olan Mainee gider. burada da onu korkunç süprizler beklemektedir. Herşeyden daha ürkütücü olanı ise, etrafta kol gezinen seri katilin, cinayetlerine de durmak bilmeden devam etmesidir. Katliamı durdurmak  ve geçmişi hakkındaki bu karanlık sayfaları aydınlatmaya çalışan Maura'nın ilk işi hiç kimsenin bilmediği, bu güne kadar görmediği gizli annesini bulmak olacaktır.

5 Nisan 2014 Cumartesi

Kitap Yorumu : Aynı Yıldızın Altında - John Green


On altı yaşındaki kanser hastası Hazel Grace'in birkaç yıl daha yaşamasını garanti eden tıp mucizesine rağmen hastalığı ölümcüldür ve konulan teşhisle birlikte yıldızlar,öyküsünün son bölümünü çoktan kaleme almıştır.
 Fakat Augustus Waters isimli,yakışıklı bir sürpriz karakter,Kanserli Çocuklar İçin Destek Grubu'nda boy gösterince Hazel'ın hayatı bambaşka bir yöne sapar ve bu zeki çocuğun çekimine karşı koyamayan kızın öyküsü yeniden yazılır.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...