12 Nisan 2014 Cumartesi

Kitap Yorumu : Şeytan Severse - Cenk Enes Özer


Arka Kapak : Tutku... Bu Azazil'in, sevgilisine olan hislerini izah ederken kullandığı ifadeydi. Ona göre tutku, aşktan çok daha öteydi. Tabi henüz bilmediği bir şey vardı : Eğer aşk bir bal ise tutku, bozulmuş balın zehre dönmesinden ibaretti... Zaten << Aşkın Şarabı >> dedikleri şey de zehrin ta kendisi değil miydi?

Şeytan Severse'yi edebiyat sınavımda kitapla ilgili 40 puanlık soru sorulacak diye satın alıp okudum. Aslında zorakimsi olduğu için okumayı hep erteledim fakat okuyunca da bi "vay anasını" dedim. Kitap dini bir kitap fakat bilim kurgu türünde yazılmış. Azazil'in nasıl Şeytana dönüştüğü anlatılmış ve sıkmayan bir anlatım kullanılmış. Bir de bildiğimiz Şeytanın dönüşümü bilim kurgu türünde yazıldığı için, gerçek olaylardan da kesitler alındığı için kitaptan bayağı bi etkilendim açıkçası :D 

Spoiler :

Okurken bu hikayenin ciddi ciddi Şeytanın hikayesi olduğunu bilmiyordum.Çünkü burda anlatılan Şeytan (Azazil) Allah'a ilk başlarda çok bağlı sürekli ibadet falan işliyor, sürekli etrafındakileri iyiliğe yönlendiriyor. Sonra Cinlikten en üst kademeye terfi edilip Cennete girmeye hak kazanıyor. Kitabın adı - Şeytan Severse - Azazil'in (Şeytanın) Allah'a olan aşırı tutkusu ve aşırı derecede sevgisini açıklıyor. Nolduysa sonlara doğru Allah'ın Adem'i insan olarak yaratıp onu halife kabul etmesiyle başlıyor. Azazil bu durumu çekemiyor. Adem' e secde etmediği için de lanetlenip İblis denilerek cennetten atılıyor. Sonra da Lehya adlı bir prensese aşık oluyor ve olaylar böyle sürüyor. Gerçekten Şeytanın bu süreçle Şeytan olduğunu okuduğumda çok etkilendim -,-
Spoiler Son 
~~~~~~

 Zirveye tırmanmaktan daha zor bir şey varsa o da orada tutunabilmektir. Oraya kadar güç ve azim, sonrasındaysa sabır ve rıza gerekir. Ve inan bana sabredip razı olmak, azmedip çalışmaktan çetindir.


~~~~~~

 Vereceksin, ama almayacaksın... Güldüreceksin, ama ağlayacaksın... Seveceksin, ama hep seveceksin... asla vazgeçmeyeceksin!


~~~~~~

Gören gözlere zaten her şey birer mucize değil miydi?


~~~~~~

Gerçek dost "nereye" diye değil, "ne zaman" diye sorar.


~~~~~~

Azâzil'in hâli; elinden kalemi, dilinden kelimeleri alınmış şair gibiydi... Yüreğindeki yangını anlatması için ona kalan sadece; mısra mısra gözyaşı ve kafiyeli hıçkırıklardı...


~~~~~~

^^ Bu tür bir konuya merak salarsanız okumadan geçmeyin derim. Okurken gerçekten hiç de sıkılmadım cidden sürükleyici bir anlatım var. Sıkmadı yani ;) Okuyabilirsiniz, gerçekten tavsiye ederimm :)


Sayfa Sayısı : 213          Puanım : 4




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...