26 Nisan 2018 Perşembe

Kitap Yorumu: Ask ve Gurur - Jane Austen


Kibir ve gururu dize getirebilecek tek gerçektir, Aşk... 

Klasik dönem romanları arasında önemli bir yere sahip olan Aşk ve Gurur, 18. yüzyıl İngiltere'sinde geçen unutulmaz bir aşk hikâyesini konu alıyor. 

Orta halli bir ailenin zeki ve neşeli kızı ile kibirli ve mağrur olmasının yanı sıra son derece dürüst ve varlıklı genç bir adamın neredeyse nefretle başlayan ilişkilerinin büyük bir aşka dönüşünü anlatan bu kitapta, biri gururlu diğeri önyargılı iki insanın zaman ilerledikçe yanıldıklarına ve birbirlerine yaptıkları onca haksızlığın yalnızca aşkla telafi edilebileceğine şahit olacaksınız. 

Jane Austen'ın büyüleyici bir dille kaleme aldığı, yazarın karakter tahlillerindeki ustalığı ve insan psikolojisini yansıtmadaki yeteneği sayesinde çağının ötesine geçmiş ve klasikler arasında önemli bir yer edinmeyi başarmış Aşk ve Gurur, günümüzde de aynı etkisini koruyarak ses getirmeye devam ediyor…


Birçok filmi çıkan bu naif roman o kadar güzeldi ki...

Kendi ruhumun 1980'lere ait olduğunu düşünürdüm hep, fakat 1800'lere de ait olabilirmiş onu farkettim. 

Duyguların, aşkların, davranışların gerçek olduğu o dönemleri anlatan bu romanı okumak -bu kadar sahte insanın arasında sıkışmışken- o kadar iyi geldi ki...

Konusundan bahsedecek olursam: 
Kitabımızda 18.yüzyılda yaşamış olan Bennet ailesinin yaşamı anlatılıyor. Bennet'ların kızları, kızlarının aşk hayatı, evin annesi Mrs.Bennet'ın kendini bilmez damat açlığı (tam bir hunter) -ki bunlar o dönemin olağan davranışları sanırım- çevresinde gelişen olaylar anlatılıyor.



Bir gün Bennet'ların yaşadıkları kasabaya çok soylu bir ailenin oğlu Mr. Bingley geliyor. Yanında da çok yakın arkadaşı Mr. Darcy'yi getiriyor. Kasabada bir balo düzenleniyor ve burada Bennet'ların en güzel kızı Jane, Mr. Bingley ile bir ilişkiye adım atıyor. Olaylar bundan sonra gelişiyor.


O döneme ait tasvir edilen evler, kıyafetler, kitapta bulunan mektuplar kısaca her şey çok nostaljik ve çok güzel. Anlatılan aşk ve ana fikir çok çok güzel. 
Aşk gerçek olduktan sonra karşısında hiçbir engel duramıyor. 
Aşk gerçek olduktan sonra tüm ön yargılar bir bir yıkılıyor.

Mr. Darcy'nin aşkını okurken kendinizi hayran olmaktan alıkoyamayacaksınız. Jane ve Elizabeth'in hunter annelerine rağmen bu kadar düzgün kalabilmelerine hayret edeceksiniz. Velhasıl şuanki çağımız göz önüne alındığında mutlaka okumanız gerektiğini düşünüyorum. Çok anlatamıyorum çünkü büyüyü bozmak istemiyorum. Bu tarz eski çağ romanlarını okumayı sevmiyorsanız bile Aşk ve Gurur bir şansı hakediyor kesinlikle. Ben de okuyamam normalde fakat bu kitabı gerçekten çok beğendim. Kötü yorum yapan hiç kimseyi görmedim, bu yüzden şüphe duymadan alabilirsiniz. Gönül rahatlığıyla öneriyorum. Arada bir ruhumuzu zaman yolculuğuna çıkarmak faydalı :'))))

 All Of Me RESMEN DARCY-ELIZABETH İÇİN 

Yazar: Jane Austen
Sayfa Sayısı: 472
Yayınevi: Martı
Puanım: 5


4 yorum:

  1. Darcy ve Elizabeth ne güzel bir ikiliydi :) blogunuzu sevdimm yeni kitapları bekliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya çok teşekkür ederim ben de sizin blogunuzu sevdiiim :')) ve Darcy ♥ Elizabeth

      Sil
  2. En güzel aşk kitapları arayanlar için en güzel aşk romanları şeklinde bir liste hazırladım ve paylaştım. Tıklayın ve inceleyin >>> en güzel aşk kitapları

    YanıtlaSil
  3. Aşk kitapları mı arıyorsunuz? Tıklayın: aşk kitapları

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...